Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Συζητώντας με την συγγραφέα Μαρία Τζιρίτα!

     Η Μαρία Τζιρίτα με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της πονήματος απαντά στο ερωτηματολόγιο των ΒιβλιοΑναφορών και μας παρουσιάζει «Το ταξίδι της Ελπίδας», το οποίο και θα κυκλοφορήσει στις 4 Φεβρουαρίου από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
   Την ευχαριστώ θερμά για την παραχώρηση της παρούσας συνέντευξης, η οποία και φυσικά αποτελεί μεγάλη τιμή για το blog και για εμένα προσωπικά.
     Απολαύστε την…. και γνωρίστε λίγο περισσότερο την άνθρωπο και συγγραφέα Μαρία Τζιρίτα!



1. Από τις 4 Φεβρουαρίου το νέο σας πόνημα, «Το ταξίδι της Ελπίδας», θα αποκτήσει μια θέση στις προθήκες των βιβλιοπωλείων! Αφού σας ευχηθώ να είναι καλοτάξιδο, θα σας ζητήσω να μας το παρουσιάσετε με τον δικό σας μοναδικό τρόπο. 

Σας ευχαριστώ και νομίζω ότι αρκεί να διαβάσετε το οπισθόφυλλο για να έχετε μια εικόνα για το βιβλίο: Πειραιάς 1967. Το πλοίο Ελπίς σαλπάρει για Αυστραλία, μεταφέροντας εκατοντάδες διαφορετικούς ανθρώπους με μια κοινή ελπίδα∙ μια καλύτερη ζωή. Ανάμεσά τους και η Ελπίδα, που ταξιδεύει με πλαστή ταυτότητα, κουβαλώντας μαζί της το φρικτό μυστικό της. Ένας ώριμος επιχειρηματίας, πρώην ναυτικός, ο γοητευτικός γιατρός του πλοίου, μια απελπισμένη γυναίκα που αναζητά το παιδί της στη μακρινή ήπειρο, μια νεαρή κοπέλα που πηγαίνει στην Αυστραλία να παντρευτεί χωρίς τη θέλησή της είναι μερικά από τα πρόσωπα που θα γνωρίσει κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού και που θα σημαδέψουν τη ζωή της για πάντα. Άραγε θα καταφέρει να φτάσει στο λιμάνι της λύτρωσης και της ευτυχίας ύστερα από τριάντα ολόκληρες μέρες μέσα σ’ αυτό το πλοίο; Διασχίζοντας ωκεανούς, γνωρίζοντας για πρώτη φορά εξωτικά μέρη και άγνωστους πολιτισμούς, θα καταφέρει να απαλλαγεί από όσα την κρατούν δέσμια στο σκοτεινό παρελθόν της; Θα το ανακαλύψετε σαλπάροντας μαζί με την Ελπίδα στο συναρπαστικό της ταξίδι…

2. Ποιο ήταν το πρώτο ερέθισμα που έπλασε στο μυαλό σας την υπόθεση του νέου σας βιβλίου; 

Σκεφτόμουν από καιρό ότι ήθελα να γράψω μια ιστορία που θα διαδραματίζεται πάνω σ'ένα καράβι. Έψαχνα να βρω πως θα το κάνω αυτό και τελικά με τράβηξε περισσότερο η εποχή εκείνη και το θέμα των Ελλήνων μεταναστών

3. Ποιος από τους ήρωες του νέου σας βιβλίου είναι ο αγαπημένος σας; Και ποιος σας ‘’ταλαιπώρησε’’, είτε ψυχολογικά, αφού απείχε πολύ από τον δικό σας ψυχισμό, είτε τεχνικά, να τον αποτυπώσετε στο χαρτί; 

Ο αγαπημένος μου σίγουρα είναι ο Άρης, αφού του έδωσα το όνομα, αλλά και την προσωπικότητα του πατέρα μου, που πρόσφατα έφυγε από τη ζωή. Ο πιο δύσκολος ήταν η Ρωξάνη, γιατί πράγματι η γυναίκα αυτή δεν ταιριάζει καθόλου στη δική μου ιδιοσυγκρασία. Παρ'όλα αυτά απόλαυσα κάθε διάλογο μαζί της!

4. Διαβάζοντας ένα βιβλίο ψάχνω πάντα κάτω από τις λέξεις τα μηνύματα που ίσως θέλει ο συγγραφέας να μεταφέρει στους αναγνώστες του. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας ένα μήνυμα που η Ελπίδα, η κεντρική σας ηρωίδα, θέλει οπωσδήποτε εμείς οι αναγνώστες να το ''παραλάβουμε'';

Το κυριότερο μήνυμα που περνάει η Ελπίδα, είναι αυτό της αποδοχής από τους γονείς μας. Μέσα από τη δική της ζωή βλέπουμε πόσο σημαντικό είναι ο γονιός σου να σε αποδέχεται και να σε στηρίζει στην πορεία της ζωής σου.

5. Πείτε μας τα συναισθήματα ή τις σκέψεις που σας συντρόφευαν την στιγμή που γράφατε την λέξη Τέλος στην ιστορία Του ταξιδιού της Ελπίδας

Μεγάλη συγκίνηση, δικαίωση και γαλήνη. Τα ίδια συναισθήματα ελπίζω να νιώσουν και οι αναγνώστες μου ολοκληρώνοντας το!

6. Ποιος διαβάζει για πρώτη φορά το βιβλίο σας ή κάποιες από τις πρώτες σελίδες του από το οικείο περιβάλλον σας; Δέχεστε την όποια κριτική του και επηρεασμένη από αυτή σπεύδετε να διορθώσετε τις όποιες παρατηρήσεις του -αν φυσικά υπάρχουν!- ή είστε ‘’αμετακίνητη’’ σε ότι έχετε γράψει; 

Μέχρι και το προηγούμενο βιβλίο μου αυτόν τον ρόλο τον είχε πάντα ο πατέρας μου και φυσικά δεχόμουν τις υποδείξεις και τις διορθώσεις του. Σε αυτό το βιβλίο τον ρόλο ανέλαβε η μεγαλύτερη αδελφή μου, η οποία μάλιστα μου επεσήμανε κάτι πολύ σημαντικό που είχε ως αποτέλεσμα να προσθέσω ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο βιβλίο!

7. Τα θετικά σχόλια των αναγνωστών σίγουρα θα σας χαροποιούν και θα αντλείτε από αυτά δύναμη για την συνέχεια! Με τα αρνητικά -αν φυσικά υπάρχουν!- τι γίνεται; Πως τα αντιμετωπίζεται; Και, εξαιτίας αυτών, έχετε σκεφτεί να κάνετε εκπτώσεις στο γραπτό σας με σκοπό να αγγίξετε και αυτούς τους αναγνώστες ή όταν γράφετε, γράφετε απαλλαγμένη από τέτοιες πρακτικές, θα έλεγα, σκέψεις;

Έχω υπάρξει πολύ τυχερή και δεν έχω λάβει ιδιαίτερα αρνητικά σχόλια για κανένα μου βιβλίο! Αλλά όπως και να έχει, γράφω αυτό που νιώθω και πιστεύω και ποτέ δεν έχω κάνει "εκπτώσεις" ή προσαρμογές για ν'αρέσω σε όλους.

8. Έχετε ‘’μετανιώσει’’ για την κατάληξη που δώσατε σε κάποιο από τα βιβλία σας, ώστε, αν σας δινόταν η ευκαιρία να αλλάζατε αυτή την κατάληξη, θα το κάνατε με μεγάλη χαρά;

Όχι, δεν έχει συμβεί ποτέ!

9. Ποιο από τα βιβλίο σας θα θέλατε να μεταφερθεί στην μικρή οθόνη, αφού πιστεύετε πως αυτό εκτός από την αισθητική-καλλιτεχνική απόλαυση θα προσφέρει και πολλά μηνύματα στους θεατές ;

Θεωρώ ότι το πιο συναρπαστικό βιβλίο, από θέμα μηνυμάτων, είναι το ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΥΡΙΟ. Φυσικά όλα μου τα βιβλία κάτι έχουν να δώσουν και θα χαιρόμουν πολύ να τα έβλεπα να μεταφέρονται σε έργα κινηματογραφικά.

10. Πότε ήρθε η συγγραφή στην ζωή της Μαρίας Τζιρίτα; Ποια ανάγκη τής ικανοποιεί; 

Η συγγραφή υπήρχε από πάντα στη ζωή μου. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, έγραφα. Ήταν ο τρόπος έκφρασης μου αλλά και επικοινωνίας μου με τους άλλους. Είναι η ψυχοθεραπεία μου, είναι η εσωτερική μου ανάγκη, ο τρόπος που μπορώ να επικοινωνώ καλύτερα τόσο με τον κόσμο, όσο και με τον ίδιο μου τον εαυτό.

11. Μέσα στο γραπτό σας βάζετε αυτοβιογραφικά στοιχεία; 

Μπορεί να βάλω κάτι δικό μου σαν ένα επιμέρους περιστατικό, έχει συμβεί. Το βιβλίο όμως που περισσότερο είναι αυτοβιογραφικό είναι το ΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ΠΥΛΗ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ.

12. Στον καιρό της Κρίσης η Λογοτεχνία και η ανάγνωσή της τι μπορεί να δώσει στον μέσο πολίτη; 

Είναι σαφώς μια διέξοδος από τα προβλήματα της καθημερινότητας κι επίσης διευρύνει το πνεύμα μας και πολλές φορές βρίσκουμε λύσεις κι απαντήσεις στους δικούς μας προβληματισμούς, μέσα από τις ιστορίες των ηρώων.

13. Ποιο βιβλίο σάς επηρέασε και έμεινε χαραγμένο στη μνήμη σας αφού πιστεύετε πως και αυτό διαμόρφωσε την σκέψη σας; 

Ο μικρός Πρίγκιπας! Το θεωρώ αξεπέραστο βιβλίο!

14. Ο αγαπημένος σας σύγχρονος συγγραφέας; Και κλασσικός; 

Από σύγχρονους δεν θα αναφέρω, γιατί είναι πολλοί και κινδυνεύω να παρεξηγηθώ αν ξεχάσω κάποιον! Από κλασσικούς ξεχωρίζω τον Μενέλαο Λουντέμη.

15. Προτείνετε μας ένα βιβλίο! 

Θα προτείνω ΤΟ ΝΗΜΑ της Victoria Hislop. Από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει!

16. Θα κάνω την ερώτηση που κάνω στους φίλους που ξέρω πως διαβάζουν: Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτή την περίοδο; 

Αυτή την περίοδο, εν'όψη της κυκλοφορίας του νέου μου βιβλίου, δεν διαβάζω τίποτα! Τελευταίο βιβλίο που διάβασα ήταν το ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ της Χριστίνας Ζέμπη και μου άρεσε πολύ!

17. Πείτε μας μια φράση που σας εκφράζει και αποτελεί για σας μότο ζωής; 

Ζήσε την κάθε σου μέρα σαν να είναι η τελευταία!

18. Στο ερωτηματολόγιο μου ρωτώ σχεδόν πάντα τους συγγραφείς για τα επόμενα συγγραφικά τους βήματα. Με εσάς όμως δεν θα κάνω το ίδιο, μιας και οι ήρωες του νέου σας πονήματος φαντάζομαι πως κατακλύζουν ακόμη την σκέψη σας. Θα αρκεστώ λοιπόν στο εξής ερώτημα: Πείτε μας ένα θέμα που θα θέλατε οπωσδήποτε να ασχοληθείτε σε κάποιο από τα επόμενα βιβλία σας; 

Μπορώ ήδη να σας πω ότι το επόμενο βιβλίο έχει κιόλας "γραφτεί" μέσα στο μυαλό μου! Το κεντρικό θέμα έχει να κάνει με τη νόσο Αλσχάιμερ.

19. Κλείνοντας, και αφού σας ευχαριστήσω θερμά για τον χρόνο που διαθέσατε να απαντήσετε στις ερωτήσεις μου, θα ήθελα να δώσετε ένα μήνυμα στους αναγνώστες σας.

Αυτό που πάντα λέω σαν ευχή και σαν προτροπή είναι να φροντίζουμε την ψυχή μας, όπως φροντίζουμε το σώμα μας. Μπορεί να μην την βλέπουμε στον καθρέφτη, αλλά αυτό που βλέπουμε εκεί δεν μπορεί ποτέ να είναι όμορφο, αν η ψυχή μας δεν είναι γεμάτη από γαλήνη και ευτυχία. Ας κάνουμε πράγματα που μας δίνουν χαρά και μας γεμίζουν - είναι πολύ σημαντικό.
Σας ευχαριστώ κι εγώ για τη φιλοξενία!

******

Βιογραφία Συγγραφέως:


Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΙΡΙΤΑ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Από μικρή ηλικία έγραφε διηγήματα, εμπνευσμένα από την καθημερινότητα, και στο σχολείο αρκετές εκθέσεις της είχαν διακριθεί και βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Σπούδασε ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Ασχολήθηκε με τη διδασκαλία, αλλά τα τελευταία χρόνια την κέρδισε ο κόσμος των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ. Σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνη πωλήσεων σε κατασκευαστική εταιρεία στη Γλυφάδα. Έχει δική της στήλη στο ηλεκτρονικό περιοδικό Flowmagazine με τίτλο «Ταξίδι στην αυτογνωσία». Έχει μια κόρη και το χόμπι της είναι τα ενυδρεία. Λατρεύει τα ζώα και πολύ συχνά γράφει ιστορίες με πρωταγωνιστές τα αγαπημένα της χρυσόψαρα.
Έργα της: ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ, ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΥΡΙΟ, ΟΤΑΝ ΑΓΑΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΓΑΠΑ, ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ΠΥΛΗ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ, ΙΟΛΗ και ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ

Δήμητρα Κωλέτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου